سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، یاری می رساند، حکمت ره می نماید . [امام علی علیه السلام]
شِل shel

حکومت های سلطه گر خون آشام ، هریک در دورهی دیکتاتوری و استعمارگری خون مردم کشور های ضعیف را می مکیدن و به زندگی نکبت بار خود ادامه دادند،تا اینکه خون آشام شروع به مکیدن خون افراد جاکعه خود می کرد و این پایان کار خون اشام و افول سطه گر بود . سری به تاریخ بزنید ،دوره ی استعمارگری انگلیس ،فرانسه و ایتالیا را مشاهده کنید و زمان پایان استعمارگری ان ها را ببینید .

تحولات منطقه ،انقلابات مردم کشورهای اسلامی ، الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران راز گشایی پایان دیکتاتوری امریکا و خون اشامی مسئولین ان است . دیر نخواهد بود که خون اشام شروع به مکیدن خون مردم امریکا خواهد کرد ، چون عدالت مثل گل سرخ است ، گل برگ هایش لطیف و سرخ ولی تیغ هم دارد .

13 ایالت امریکا تا سال 1776 میلادی مستعمره انگلیس بود . در همین سال«توماس جفرسون»توانست با تلاش های مستمر خود که تا سال 1786 ادامه داشت ، ضمن استقلابل ایالت های ان ها را با هم متحد کند و ایلات امریکا را تشکیل دهد . سال هامسئولین امریکا در درون کشورشان دست به اقدامات اساسی زده و بدون تو جه به بیرون مرزها ،کشور را در تمامی زمینه ها متحول کنند ، آنگاه به دنبال انگلیس و ریزه خور این کشور در استعمار کشور های دیگر دنباله رو بریتانیا شد . تا اینکه ان قدر قوی شد که به مرور انگلیس را دور زد و خود جلودار سلطه شد و انگلیس را به دنبال خود کشید ، به قولی نخست وزیر انگلیس سگ دست اموز امریکایی هاست . در سال 1781 هنگام استقلال و اتحاد 13 ایالت امریکا ، قانونی تنظین و تصویب شد که ورود ایالت های ، ورمونت،تگزاس،الاسکا ،نیویورک و رود ایلند به این اتحاد ، مشروط شد .

شروط این پنج ایلت این بود که ، هرگاه هر شکلی از حکومت مرکزی تبدیل به یک رژیم ویرانگر شود ، حق مردم آن است که ان را تغییر دهند و یا نابودش کنند و حکومت جدیدی جاگزینش کنند .

اما چرا ، مرگ خون اشام نزدیک است ؟ اکنون ایالت های امریکا به 50 ایالت رسیده است . در سال 2003 «توماس نئلور» استاد اقتصاد دانشگاه «دوک امریکا» سازمان جمهوری دوم ورمونت را با هدف تجزیه پایه گذاری کرد ، چون در ابتدا طبق قانون غیر متعهد بود . در همین سال خبرگزاری سی ان ان اعلام می کند ؛ 71 درصد مردم امریکا معتقدند که ؛ سیستم حکومتی امریکل نابو شده و قابل تعمیر نیست .

ایالت ورمونت ، پیشتاز استقلال است . این ایالت 42 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد ، 650 هزار نفر جمعیت و دارای 200 شهر است و مرکز ان مونت پلیبر است . اولین حکومت و یا جمهوری ان در سال 1777 تشکیل شده بود و رئیس جمهور ان «توماس چیتندن» بود .

اولین نشانه های استقلال این ایالت در سال 1991 کلید خورده بود . در این سال مردم پس از بحث و گفتگوی مفصل در میدان شد جمع شدند و در یک رای گیری 62 درصد به تجزیه از ایالت متحده و اعلام استقلال رای دادند . از همین اختلاف مردم با حکومت مرکزی اغاز شد . به عنوان نمونه حکومت مرکزی می خواست بزرگ راهی در دل کوه سبز که نماد ورمونت است ، تاحداث کند که با مخالفت مردم ورمونت و حکومت محلی مواجه شد ، یادر تغییر سن مشروب خوری جوانان خواستند اقدام کنند که جنجالی بپاشد .

نمونه دیگر ان حادثه 11 سپتامر 2001 است که اوضاع به کلی تغییر کرده است .اعتراض مردمامریکا ،مخصوصا ایالت ورمونت به جنگ طلبی امریکا در عراق وافغانستان است .مردم راضی نیستند ، مالیات در جنگ هزینه شود و صرف کشتار مردم ، زنان و مردان و کودکان عراقی و افغانی کرد . در سال 2003 «توماس تیلور» در دانشگاه جانسون بر علیه جنگ طلبی حکومت مرکزی سخنرانی مفصلی کرد و در همان جا جشن تجزیه را اعلام و تاسیس دومین جمهوری را اعلام کرد .

در سال 2006 اولین کنفرانس تجزیه با نام کنوانسیون تجزیهامریکای شمالی برگزار شد و «کرک سیل» دانشمند تجزیه طلب در جمع 1500 نفری سخنرانی کرد و در سخنرانی خود گفت ؛ برای یک شهروند ، این امر غیر قابل تحمل است که در مقابل دولتی (دولت مرکزی) سر تسلیم و تعظیم فرود اورد که طرفدار بی عدالتی و جنگ طلبی غیر قانوی ، شکنجه وحشیانه باشد . کسری تجاری ان سر به فلک کشیده است . برای شهروند زندگی تحت حاکمیت چنین دولتی غیر قابل تحمل است .من نمی خواهم مهاجرت وبه ... برویم ، دوست دارمدر کشورم زندگی کنم، تنها راه کار ، خانمها |، آقایان ،تجزیه ،تجزیه،تجزیه است .

توماس نئلور می گوید : ورمونت نمی خواهد در کشتار زنان و کودکان عراقی نقش داشته باشد . او می گوید : شرکت خصوصی در حاکمت امریکا ، امتیازات و قدرتی را به دست آورده اند که سلامت و سعادت و آزادی مردم امریکا را نابود کرده است و حکومت امریکا را به کام مرگ کشانده است.

در ژانویه 2010 ده نامزد تجزیه طلب در هتل« کپیتول کاپلانزا » جمع شدند وگفتند : ورمونت می خواهد از امریکا طلاق بگیرد .

خبرگرزاری ایرنا اخیرا از قول «»تام انگلهارد استاد دانشگاه کالیفرنیا گفته است ؛ سرنوشت همه سلطه گران جهان در انتظار امریکا است و ازفروپاشی ابرقدرتی به نام امریکا خبر داد . او طی مقاله این نوشت ؛ امپریالیست ها مانند یک خون آشام از خون دیگر ملت ها ارتزاق می کنند و دیر یا زود به نقطه ای می رسند که شروع به مکیدن خون خود می کنند تا باعث نابودی خود شوند . حکومت های وابسته به امریکا یکی پس از دیگری به فرو پاشی رسیده و این مردم هستند که زمام امور را در دست خواهند گرفت و ان ها هم مطیع حکومت امریکا نیستند اکنون جنگ نرم دامن خود امریکا را گرفته است .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حسن پور منصوری 90/2/20:: 9:43 صبح     |     () نظر